Je training online verkopen met video | 5 voordelen
31 januari 2020 

Je training online verkopen met video | 5 voordelen

Je training online verkopen met video levert veel waarde op. In deze blog volgen 5 voordelen die je hebt wanneer je je training online verkoopt.

De 5 voordelen:

  1. Continue inkomstenstroom
  2. Je training online verkopen geeft meer rust
  3. Effectief kennis overbrengen
  4. Klanten voor het leven
  5. Efficiënt werken

Continue inkomstenstroom

Wanneer je een training online aanbiedt, kunnen bezoekers 24 uur per dag en 7 dagen per week je training of cursus kopen. Je content is online voor de hele wereld zichtbaar. Hiermee ben je in staat om een continue inkomstenstroom voor jezelf te creëren. Start voordat je begint met het maken van je online trainingsplatform met een marketingplan. Verzamel bijvoorbeeld e-mailadressen aan wie je je online trainingen of cursussen kunt verkopen.

Je training online verkopen geeft meer rust

Wanneer je online business als een motor draait, ervaar je een stuk meer rust. Je hoeft niet consequent op zoek te gaan naar nieuwe klanten. Je hebt een vaste maandelijkse inkomstenstroom. En als je een nieuwe fysieke training wil geven, bereik je potentiële deelnemers met één druk op de knop.

Je training online verkopen met video

Voorbeeld van online mindfulness trainingen

Effectief kennis overbrengen

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Video is een krachtige en effectieve manier om kennis over te brengen. Helemaal bij de jongere generatie die is opgegroeid met videodiensten zoals YouTube, Instagram en Netflix. Met interactieve toepassingen op de video wordt de kennis nog effectiever overgedragen. Denk bijvoorbeeld aan vragen die een kijker tijdens het zien van de video moet beantwoorden.

Klanten voor het leven

Je fysieke trainingen kun je mooi laten aansluiten op je online trainingen en andersom. Geef bijvoorbeeld deelnemers van je training aan het einde van het programma een online cursus cadeau. Op deze manier bind je opdrachtgevers of deelnemers langer aan jouw bedrijf en bouw je een relatie met ze op.

Efficiënt werken

In tegenstelling tot het herhaaldelijk geven van dezelfde training aan verschillende groepen deelnemers, neem je een online training maar één keer op. Dit bespaart je uiteindelijk een hoop tijd. Er zijn verschillende vormen waarin je een training kunt opnemen. Denk bijvoorbeeld aan videoproductie op locatie of in een studio met een groen scherm, een animatie-video of een screencast met een voice-over.