Vimeo OTT tarieven versus AudiencePlayer
Het Vimeo OTT-prijsmodel is niet helemaal duidelijk weergegeven op hun website. Het is moeilijk te begrijpen wat ze precies aanbieden en tegen welke tarieven. Vaak krijgen we vragen van mensen over het Vimeo OTT-prijsmodel en hoe deze zich verhoud tot AudiencePlayer. Om hier een duidelijker overzicht van te geven, hebben we de belangrijkste verschillen verzameld.
Vimeo OTT tarieven
Als je kijkt naar de verschillende pakketten, lijkt het erop dat je al gemakkelijk kunt beginnen vanaf 1 dollar. Het is echter niet zo goedkoop als het lijkt. Hieronder vindt je de meest belangrijke opmerkingen en tarieven om rekening mee te houden:
- Volledige API-toegang begint bij $ 1.000 + per maand
- Volledige tools voor het genereren van inkomsten worden pas opgenomen bij hetzelfde prijsniveau
- Voor elke abonnee: $ 1 per abonnee per maand + handelskosten 2,5% + $ 0,30 per transactie
- Vimeo zamelt al het geld in en betaalt je na 30 dagen uit
- Voor elke pay-per-view (TVOD) -transactie: 10% + $ 0,50 per transactie
- Per extra app, mobiele en smart tv-platformen: $ 500, – per maand (jaarlijks gefactureerd)
- $ 1 per promotiecode (coupon) na 100 codes per maand (vouchers zijn niet beschikbaar)
- Na meer dan 1 uur video-upload te hebben overschreden, brengt Vimeo gebruikers $ 99 in rekening voor elke 10 uur extra uploads
AudiencePlayer tarieven
AudiencePlayer is gebouwd voor gebruikers met een beperkt budget en die een online OTT videoplatform willen starten.
- Eenmalige opstartkosten voor de beheeromgeving en website: € 0, –
- Inclusief gratis proefperiode van 14 dagen
- Alle betalingsmodellen (SVOD, TVOD, EST, Verhuur en credits) zijn hierbij inbegrepen
- Voor elke transactie: € 0,25 (dit kan overigens verschillen per payment provider)
- Licentiekosten beginnen bij € 100, – per maand (maandelijks gefactureerd, 33% korting indien jaarlijks gefactureerd)
- Als je data buiten je bundel gebruikt, betaal je alleen een bedrag per extra GB of minuut (check onze tarieven)
- Inclusief video encryptie (DRM)
- Koppelingen met CRM-platforms zijn inbegrepen (MailChimp & ActiveCampaign)
- Koppelingen met Google Analytics, Google Tag Manager en Google Data Studio zijn inbegrepen
- Het creëren van vouchers en promotiecodes worden geen kosten voor gerekend
- Uitbreiding naar native mobiele apps: € 250, – per maand (Android & Apple)
- Uitbreiding naar smart tv-apps: € 250, – per maand (Samsung Tizen, LG & TP Vision)
- Uitbreiding naar Google Chromecast: € 59,- per maand
- Alle omzet is voor de gebruiker
Conclusie
Vimeo hanteert een high-end premium benadering met hun Vimeo OTT-service, resulterend in een een dure oplossing. Als je een beperkt budget hebt, wil je misschien daarom juist een oplossing voor video-streaming overwegen, zoals AudiencePlayer.
We bieden een aantal zeer aantrekkelijke voordelen. Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt of meer wilt weten over ons prijsmodel.