OTT video streaming oplossing voor filmdistributie

Het OTT platform voor filmdistributeurs 

Start je eigen Netflix

Stream films, series en shows naar consumenten en vergroot je omzet





Toen de coronacrisis begon en de bioscopen hun deuren moesten sluiten wilden we onze abonnees graag online een aantal films aanbieden. Dankzij AudiencePlayer en hun fantastische team konden we binnen no-time van start. Dat hadden we anders nooit voor elkaar kunnen krijgen!
Thomas Hosman - CEO Cineville

Start je website en breid uit naar andere platformen

Alle features die consumenten verwachten van een streaming dienst (zoals Netflix) hebben we al voor je klaar gezet in het website template. En het mooie is... we zetten jouw website gratis voor je op. Daarna kun je zelf aan de slag met het vullen van de website met jouw (film) content. 

En wil je uitbreiden naar andere platformen? Geen probleem;-) We hebben templates ontwikkeld waarmee je in een mum van tijd je eigen mobiele apps en (zelfs) TV apps opzet en beheert.

Voor elk type template hebben we unieke features gebouwd, zoals de download-to-go feature voor mobiele app gebruikers die op vakantie ook hun favoriete film of serie willen zien. 

Vanuit de beheeromgeving kun je zowel de website als alle apps managen. Hiermee monitor je je gehele streaming dienst vanuit 1 centrale omgeving, lekker makkelijk toch?  

  • Website
  • Native mobiele apps
  • Google Chromecast & Apple Airplay
  • Smart TV apps
Assets AudiencePlayer

Upload films, series, artwork, ondertitelingen en audio tracks

In de beheeromgeving upload je MP4-videobestanden in de Asset sectie. Tijdens het upload proces wordt het bronbestand in 5 verschillende resoluties klaar gezet zodat je altijd op hoge kwaliteit streamt. Zo wordt naar een tv automatisch Full HD-kwaliteit gestreamd en naar een smartphone met een kleiner scherm normale SD-kwaliteit. 

De verschillende video resoluties (inclusief het originele bronbestand) zijn vanuit de beheeromgeving direct te downloaden. Ook is het mogelijk om een download link te delen met andere gebruikers. 

Mocht je een film in verschillende talen willen aanbieden, dan is dat geen probleem. Meerdere ondertitel bestanden kunnen namelijk in een zogenaamd "WEBVTT" formaat worden geüpload en gekoppeld aan een video. 

Het is ook mogelijk om meerder audiotracks aan je videobestand toe te voegen. 

Tijdens het upload proces maakt AudiencePlayer trouwens verschillende screenshots van het videobestand die kunnen worden gebruikt als screenshot in een video thumbnail. Je kunt natuurlijk ook zelf een screenshot uploaden. 

 

DRM AudiencePlayer

Voorkom illegaal downloaden door gebruikers

DRM (Digital Rights Management) of video-encryptie is vaak vereist door grote filmstudio's. Video-encryptie voegt een extra beveiligingslaag toe, waardoor het voor gebruikers moeilijker wordt om je video's illegaal te downloaden.

AudiencePlayer implementeert standaard vier verschillende beveiligingstechnieken, die worden toegepast via "encryption in transit". Dit betekent dat de beveiliging pas wordt toegepast bij het afspelen van een video door een gebruiker. Het grote voordeel hiervan is dat er meerdere beveiligingstechnieken worden aangeboden bij hetzelfde video-item. Het is daarom niet nodig om voor elke beveiligingstechniek een apart video-item op te slaan (wat aanzienlijk scheelt in de opslagkosten). 

De vier beveiligingstechnieken die wij standaard toepassen op video's zijn:

  • Microsoft PlayReady
  • Google Widevine
  • AES encryption
  • FairPlay encryption 

Monetization AudiencePlayer

Bepaal je eigen verdienmodel en laat je omzet groeien met vouchers

Met AudiencePlayer zet je zelf je eigen verdienmodel op. In de beheeromgeving maak je in de Monetization sectie de verschillende modellen aan. Je kunt kiezen voor een enkel verdienmodel of een combinatie van verschillende verdienmodellen. Denk bijvoorbeeld aan abonnementen in combinatie met pay-per-view. 

We hebben ervoor gezorgd dat consumenten met de meest bekende betalingsvormen een aankoop kunnen doen (bijvoorbeeld iDeal, creditcard, Paypal etc.)

De Voucher sectie bevat features waarmee je verschillende type promoties of kortingsacties opzet. Denk aan gift cards, vouchers, kortingsbonnen etc.

De betalingsmodellen die je standaard krijgt van ons zijn: 

  • Abonnementen (SVOD)
  • Pay-per-view (TVOD)
  • Pay-per-serie
  • Elektronische verkoop (EST)
  • Credits
  • Verhuur voor een bepaalde periode

film detail pagina AudiencePlayer

Maak je eigen filmpagina en trigger consumenten om te gaan kijken

In de beheeromgeving bouw je in de Article sectie je eigen filmpagina's op. Een filmpagina moet uiteindelijk consumenten overtuigen om op  de play button te klikken en jouw film te gaan kijken. Ook is het natuurlijk de bedoeling dat consumenten regelmatig een film of serie kijken via jouw streaming dienst en zo lang mogelijk klant blijven. 

Om hiervoor te zorgen hebben we allerlei verschillende triggers en elementen opgezet die je in de Article sectie kunt beheren. 

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Ribbons (diagonaal lintje op een video thumbnail waarop je teksten kunt plaatsen zoals "nieuw" of "populair"). 
  • Trailer buttons
  • Aanbevelingen/recommendations (handmatig ingesteld of geautomatiseerd)
  • Achtergrond posters
  • Social media icons waarmee je filmpagina's via social media deelt
  • Meta data met unieke velden
Optimaliseer je videoplatform voor Google met AudiencePlayer

Optimaliseer je videoplatform voor Google 

Om ervoor te zorgen dat je filmpagina's goed worden gevonden door de zoekmachine van Google, hebben we alle belangrijke Google eisen verwerkt in AudiencePlayer. 

Ook koppelen we standaard jouw AudiencePlayer omgeving met Google Analytics en Google Tag Manager. Hiermee krijg je diepere inzichten in het online gedrag van je bezoekers en kun je online advertentiecampagnes goed monitoren. 

  • SEO velden; keywords, titels, meta description, URL slug
  • WYSIFYG tekst editor (koppen H1, H2 etc.)
  • Google Analytics koppeling
  • Google Tag Manager koppeling

Dashboard statistieken AudiencePlayer

Data waarmee je slimme business beslissingen maakt

Zonder data tast je volledig in het duister. Daarom hebben we een dashboard ontwikkeld waarin de belangrijkste data worden verzameld zodat je betere en effectievere beslissingen kunt nemen over je streaming business. 

Het is ook belangrijk dat je leveranciers of rechthebbende van de films kunt inlichten over hoe vaak een film is bekeken of gekocht. Hiermee kun je commerciële afspraken maken. 

Voorbeelden van data die je kunt inzien, zijn:

  • Aantal betalende gebruikers
  • Aantal video's gepubliceerd
  • Aantal video bekeken
  • Omzet per maand
  • Kijktijd per apparaat of platform
  • Top 10 best bekeken video's 
Voor het ontwikkelen van een streamingplatform voor de filmcollectie van Eye Filmmuseum hebben we gekozen voor AudiencePlayer. Zij bieden een flexibele oplossing met een groot scala aan functionaliteiten, waardoor wij ons publiek een prettige gebruikerservaring kunnen bieden en hen kunnen laten genieten van de mooiste films uit onze museumcollectie.
Irene Haan - Eye Filmmuseum

Je omzet vergroten met streamen van films en series?